Mapa Ofert

DONORATICO: z wybrzeża do Val di Cornia

z wybrzeża do Val di Cornia

Donoratico, Castagneto Carducci, Sassetta, Suvereto, San Lorenzo, Casalappi, Cafaggio, Campiglia, San Vincenzo, Donoratico

Długość: 63,5 km

Rodzaj nawierzchni: asfalt

Rodzaj trasy: średnia

Dojeżdżamy rowerem lub pociągiem do Donoratico (35km), a następnie wyruszamy z Donoratico (Old Aurelia) w kierunku Cecina. Po około 1km, w Il Bambolo skręcamy w prawo, na S.P.329 w kierunku Castagento Carducci. Droga wznosi sie łagodnie przez 3km, aż do wioski San Giusto, gdzie zaczyna sie łatwy 2,5km podjazd do Castagnetto Carducci (6,8km). Po przejechaniu przez wioskę, droga prowadzi przez las i zakręty w kierunku Ponte d'Oro, gdzie zaczyna się około 2km podjazd do Bocca di Valle(12km).

Na zakręcie w lewo, skręcamy w prawo w kierunku Sassetta (13,8km), do której dotrzemy przejeżdżając przez Le Fornaci. Po wyjeździe z miasta kontynuujemy jazdę prze około 1km do łagodnego podjazdu, po którym zaczyna sie przyjemny zjazd w kierunku Val do Cornia. Droga wręcz stworzona dla rowerzystów (bardzo wymagająca i mało uczęszczana przez samochody). Następnie przejedziemy przez Annunziata i miniemy kościół o tej samej nazwie, po czym dotrzemy do Prata, gdzie rozprzestrzenia sie słoneczna Val di Cornia. Krótki podjazd, a następnie czeka nas zjazd z górki przez sady oliwne, aż do Suverento (27,1km)

Droga omija zabytkowe centrum miasta. Przed wyjazdem z wioski, skręcamy w lewo na S.P.398 (nie jedziemy prosto na Cafaggio-Venturina), zjazd w kierunku Monterotondo, mijając farmę La Bulichella. Przejedziemy przez most nad Fosso di Gore, gdzie po około 3km od Suvereto dojedziemy do skrzyżowania (30,4km); opuszczamy S.P.398 jadąc prosto, kierując sie znakami na Massa Marittima i Montioni (S.P.19). Przejedziemy przez most nad rzeka Cornia, a natępnie skręcamy w prawo na drogę San Lorenzo - Banditelle (S.P.22).

Po około 1,3km, przejedziemy przez wioskę San Lorenzo, mijając winorośle i winnice w Petra, gdzie zacznie się krótki podjazd, w celu ominięcia farmy Casalappi. Krótki zjazd i ostry zakręt w lewo, po czym docieramy do skrzyżowania (39km). Tutaj tylko 4,5km dzieli nas od S.P.22. Opuszczamy dróżkę i jedziemy prosto przez 2km, aż do skrzyżowania, gdzie skręcamy w lewo, jadąc do następnego skrzyżowania, gdzie skręcimy w prawo na drogę Campiglia Marttima - Riotoro (S.P.21) w kierunku Cafaggio (43,2km).

Stąd kierujemy się już za znakami na Campigila Marittima (około 4km po górkę); droga wznosi się niemal od razu, gdzie po kilku zawijasach dojedziemy do skrzyżowania. Skręcamy tu w prawo (nadal pod górkę) w kierunku Campiglia Marittima (47,7km). Od miasta to już szybka droga w dół (6km) do Aurelia (SS 1). Na Old Aurelia (S.P.39) skręcamy w prawo, aby dojechać do San Vincenzo (57,2km), a potem to już prosto do Donoratico (63,5km).

• Dodaj link do:
  • digg.com
  • delicious.com
  • wykop-pl
  • facebook.com
ToscanAVventure
Agencja Turystyczna

ŻYWIEC 34-300; Oś. Młodych 15/55
(nr wpisu do ewidencji 9050/2008)